Resum Mesa sectorial 22/10/24: Concurs de Trasllats

El Departament manifesta la seva intenció de convocar el màxim de places possibles. Consideren de màxima importància garantir l’estabilitat del personal i dels claustres: estan treballant la possibilitat de convocar oposicions cada curs (se’ns convocarà per parlar-hi), i proposen una revisió del Decret de Plantilles, a deu anys de la seva publicació, per tal d’avaluar el seu efecte, i actualitzar i adaptar les normatives a les necessitats actuals.

Hem demanat pels “criteris d’estabilitat” que surten a l’esborrany de la resolució. El Departament respon amb interpretació lliure per part de tothom. Caldrà parlar i mobilitzar-se pel decret de plantilles i l’estabilització de les plantilles.

Demanem un concurs de mèrits per les persones en abús de temporalitat que no han estabilitzat.

Calendari:

  • Publicació de la resolució: 4 de novembre de 2024.
  • Presentació de sol·licituds: del 5 al 26 novembre (data límit per tenir tots els mèrits al·legats complets).
  • Nomenament comissions: desembre 2024.
  • Resolució provisional de secundària: 4 de març de 2025; reclamacions: del 5 al 18 març.
  • Resolució provisional de primària: 11 de març de 2025; reclamacions: del 12 al 25 de març.
  • Gestió de les reclamacions i enviament al ministeri: abril 2025.
  • Resolució definitiva secundària: 13 de maig de 2025.
  • Resolució definitiva primària: 22 de maig de 2025.

Vacants

Les vacants ofertes finalment al Concurs de trasllats es negociaran en properes meses. No les tindrem aviat i les publicaran quan puguin, tot i les nostres demandes no les tindrem al moment de la sol·licitud. Han creat un grup de treball per fer una tasca prèvia d’identificació de places i revisió de perfils.

A la convocatòria diu que les places que oferiran seran llocs ordinaris (demanem que especifiquin llocs vacants). El Departament no ha respost concretament res. El fet de parlar de places ordinàries fa quan parlem de les places oferides a concurs tingui un acotament a llocs ordinaris i no a vacants, cosa que dificulta la negociació i treure el màxim de places. A part, els permet amagar places estructurals que poden estar ocupades per perfils i assignacions a dit. 

S’estudiarà la possibilitat de convocar concurs de trasllat autonòmic, i així tenir concurs de trasllats cada curs.

Interpretem que tornaran a no sortir a concurs les places de les Escoles de persones adultes ni dels serveis educatius.

Participació/sol·licitud:

En aquest concurs de trasllats participaran 35.300 persones més les que participin voluntàriament. Mai hi havia hagut tant volum de sol·licituds forçoses. Ens demanen que aconsellem i comuniquem a totes les docents que facin peticions indiscriminades per tot arreu per assegurar-se que no queden places sense adjudicar.

Si es vol participar per dos cossos, s’han de fer dues sol·licituds. Es pot fer sol·licitud amb usuari provisional si no tens XTEC o GENCAT.

Mèrits:

  • Tot i que el Departament recull la nostra demanda, no es publicarà un llistat amb la baremació dels mèrits de totes les persones aspirants aquesta convocatòria. S’estudiarà per properes convocatòries.
  • S’afegirà el reconeixement del coneixement de llengua catalana: si han aprovat oposicions havent superat la prova de català, se’ls reconeixerà el C1. Sobre el C2 de català, valoraran que puntuï 5 punts, no saben si es podrà aplicar.
  • Recullen la nostra proposta de la incorporació de l’Aranès com a mèrit. No comptarà com a llengua oficial. De moment diuen que estudiaran que meriti d’alguna manera, però no han concretat res.
  • Els sectors singulars hi participen amb 0 punts d’antiguitat.
  • En el punt 6.6, no puntuaran com a tutories de pràctiques d’oposició les d’aquest curs perquè la certificació serà el desembre 2024, termini que va més enllà de la data de finalització de presentació de la sol·licitud.
  • La limitació de les 10 hores de formació presencial i no presencial, ve de l’ordre del 2012 on s’estableix el reconeixement de les hores formatives.
  • No atenen la nostra demanda d’incorporar oposicions anteriors aprovades com a mèrit.
  • Només han de passar el procés de reconeixement les formacions emeses per organitzacions sense ànims de lucre, que tinguin reconegut als estatuts ser entitats formatives.
  • Les persones que tinguin formacions no incloses en l’expedient hauran d’adjuntar la certificació emesa per l’entitat formadora, tota la documentació justificativa que tinguin sobre la formació que es demana ser reconeguda i la sol·licitud de reconeixement (si es té).
  • Les tutories de funcionariat en pràctiques es van incloure en el barem de totes les CA, només comptarà el curs 23-24, no anys anteriors.
  • No comptabilitzaven mèrits a alliberats sindicals. USTEC ha demanat que les persones amb llicència per tasques sindicals a jornada completa que tinguessin plaça als Centres de Màxima Complexitat se’ls compti 4 punts, ASPEPC i UGT s’han sumat. Ens hem posicionat en contra. Des de la CGT hem demanat que a totes les persones amb llicència sindical se’ls comptin els mèrits com a tutores, i ens han dit que no, i la resta de sindicats també han callat. El departament ha atès la demanda de la USTEC.

Adjudicacions:

El reial decret reconeix la possibilitat de fer destinacions d’ofici, però a Catalunya es comprometen a no destinar ningú d’ofici en cap cas. No obstant això, cal tenir en compte que si les sol·licituds inclouen pocs llocs, difícilment es podran atorgar definitives.

La casella per adjudicar d’ofici no hi serà aquesta convocatòria, però el Departament recull la nostra demanda per a futures convocatòries.

El Departament recull la nostra demanda de trobar una solució per a les persones que no puguin fer les pràctiques perquè estan gaudint d’un permís o de baixa. El Departament diu que aquestes persones romandran en la destinació adjudicada, de forma provisional, fins a la superació de la fase de pràctiques. Un cop superada la fase i declarades funcionàries de carrera, aquesta destinació tindrà caràcter definitiu.

Suport i consulta:

Hem demanat el reforç del SAU, que es creï un correu i un telèfon per fer reclamacions. Han dit que no.

Elaboraran unes extenses Preguntes Freqüents, que faran públiques com a eina de consulta, i es podran modificar si és necessari aclarir amb més detall.

En resum, 

Exigim que surtin totes les places estructurals vacants. Exigim que surtin a concurs de trasllats totes les places, tant les ordinàries com les funcionals i estructurals. La gran majoria de places estructurals i funcionals estan perfilades i, per tant, això impossibilita a què s’ofereixin al CT. És per això, que demanem que es desperfilin totes les places i puguin ser oferides al concurs de trasllats.

Exigim màxima transparència: publicació de les vacants ofertes a l’inici del procés. Funcionament transparent i correcte dels aplicatius. Habilitació de vies de comunicació directes sobre el CT.

Ens oposem al Decret de Plantilles que permet bloquejar determinades places per treure-les amb perfils i entrevistes.

Volem concurs de trasllats cada curs.

Demanem que puntuï com a mèrit haver aprovat oposicions anteriorment.

Demanem que la LLENGUA ARANESA sigui considerada com el català i es pugui valorar com a mèrit.

Altres/torn obert de paraules

  • Compensació de les persones no estabilitzades. A la resta de departaments ja s’ha fet d’ofici; les peculiaritats d’educació han fet que no es pugui gestionar de la mateixa manera que a la resta de l’administració. Des del mes d’agost tenen dret a cobrar i educació encara no ha fet cap explicació de com es procedirà a aquesta compensació.

El Departament està obert a parlar sobre el tema de les indemnitzacions a les persones no estabilitzades, però ara no és el moment, per això es convocarà una mesa específica. Ho tenen present per enllestir-ho aviat.

  • Exigim el pagament immediat als tribunals de les oposicions de 2023. 

El Departament respon que ho lamenten moltíssim i que estan simplificant els processos perquè cobrin ja.

  • No acceptem que els comunicats de baixa de MUFACE s’enviïn a les direccions. Amb el decret de plantilles, depenent-ne la continuïtat, no pot ser la direcció qui tramiti les baixes.

El departament reitera que la direcció del centre té el compromís de confidencialitat i és el director de recursos humans del centre. Mentre no hi hagi tramitació electrònica, aquestes baixes s’han de tramitar a direcció.

  • Publicació persones opositores de convocatòries anteriors al BOE: les del 21 estan a punt de publicar-se.
  • Integració dels PT, ja es va fer una remesa i en falta una.
  • Mesa tècnica per avaluar el funcionament dels GES al novembre.
  • Permisos i portal de centres: estan fent la migració a l’ATRI, s’hi han traslladat els permisos que s’ha pogut i s’hi aniran afegint tots quan es pugui.