Resum de la reunió entre la JPDNU i direcció dels ST d’Educació a Tarragona (03/04/2025)

Assistència: CGT Ensenyament, USTEC, ASPEPC-SPS, CCOO, Intersindical, Directora de ST, Inspector en cap, Cap de personal docent

Expressem la nostra queixa per l’enviament amb menys de 24h de la documentació sol·licitada per tractar a la reunió. Es disculpen per enviar-ho tard.

Oferta educativa i taules locals de planificació (TLP)

  • Per al curs vinent tanquen 11 línies d’I3 a: Escola Ramon Sugrañes, de 1 a 0 (Almoster); Escola la Portalada, de 2 a 1 (Altafulla); Escola Santa Anna, de 2 a 1 (Castellvell del Camp); Escola Sant Sebastià, de 2 a 1 (Els Pallaresos); Escola Martí Poch, de 2 a 1 (l’Espluga de Francolí); Escola Sant Sebastià, d’1 a 0 (Nulles); Escola Mare de Déu del Roser, d’1 a 0 (Riudecols); Escolallví i Feliu ZER Atzavara, d’1 a 0 (Vilavella); Escola Font de l’Arc ZER Baix Camp Sud, d’1 a 0 (Vilanova d’Escornalbou); Escola la Plana, d’1 a 0 (Vila-seca).
  • Per al curs vinent tanquen 9 línies de 1r d’ESO a: Institut el Morell, de 5 a 4 (el Morell); Institut Els Pallaresos, de 4 a 3 (els Pallaresos); Institut Priorat, de 3 a 2 (Falset); Institut Fontanelles, de 4 a 3 (les Borges del Camp); Institut Jaume I, de 5 a 4 (Salou); Institut Joan Segura i Valls, de 2 a 1 (Santa Coloma de Queralt); Institut Sant Pere i Sant Pau, de 4 a 3 (Tarragona); Institut Torredembarra, de 4 a 3 (Torredembarra); Institut Jaume Huguet, de 4 a 3 (Valls).
  • Critiquem que no ens donessin aquestes dades abans. Ens reconeixen que a les actes de la TLP de Valls va haver-hi una errada i es va despenjar. Plantegem la pèrdua d’oportunitat per baixar ràtios i suprimir concerts. Descartem la visió global optimista que fan als ST d’increment de més de 20 grups tenint en compte tot el ST i tots els nivells (postobligatori, cicles..) perquè pensem que la incidència és a nivell de municipi/barri concret. Ens sembla també vergonyós que ens intenten convéncer del tancament de grups públics sense tocar la concertada “per lluitar contra la segregació”. Plantegem també la problemàtica d’absorcions de llars d’infants a escoles ordinàries i els agrupaments en escoles cícliques d’infantils pel que fa a mestres i especialment a TEEIs. Insistim que tornen a barrejar la CPPOE amb la CGA i que si no ens convoquen a la part social/sindical a aquest organisme consultiu és simplement per manca de voluntat política dels ST. A més, critiquem la negativa a treballar des del Departament amb la Plataforma quan sí ho fan amb la concertada (vegeu comunicat després de la reunió amb Niubó).

Agressions a docents per part de l’alumnat

A ST consten 6 casos i admeten que els arriba poca informació. Plantegen que cal col·laboració d’Educació amb Salut, Drets Socials i Justícia. Manifestem la importància de recollir aquestes dades i d’aclarir protocols i sistemes de comunicació més enllà de les conductes internes dels centres. Els recordem que s’havien compromès a una formació sobre protocols a les direccions per baixar als claustres i que no ens han enviat el resum amb el recull de protocols. S’acorda que es farà un correu informant a les direccions i claustres i es farà saber les formacions que s’han preparat i que s’inclouran als plans formatius de zona.

Places al concurs de trasllats

Als ST de Tarragona hi ha hagut 1.092 sol·licituds de participació al cos de mestres i 950 al de secundària. Les places que no s’han ofertat són específics amb perfil professional, específics temporals, en serveis educatius, en CFPA i docents ubicats en altres departaments.

Plantegem que les places continuen sent del tot insuficients per aconseguir l’estabilitat del personal docent. A més, insistim en la importància de la transparència i tenir tota la informació abans de participar. Comuniquen que hi haurà concurs de trasllats anual com demanàvem, però critiquem el fet que pugui ser amb places perfilades. Avui s’ha publicat el llistat de vacants definitiu.

Requeriments del MECD respecte modificacions curriculars de batxillerat

Demanem veure el requeriment concret escrit que ha enviat el Ministeri. Ens diuen que no hi ha res definitiu, que en tot cas s’aplicarà a partir del setembre de 2026 i que a Tarragona van reunir les direccions amb postobligatòria per fer arribar a les SG de Currículum i de Transformació Educativa les aportacions que tinguessin. Manifestem el suport posicionament de Ciències en perill.

Incapacitats temporals del segon trimestre

  • És complicat fer una valoració ja que és una foto fixa del dia concret en què s’extreuen les dades (1/4/25), però sí ens permet detectar situacions anòmales que poden indicar que alguna cosa passa. Demanem que el format del document inclogui el codi de centre i el nom de municipi per no confondre i que se’ns posi la plantilla total o el percentatge d’ITs respecte a la plantilla total per poder fer-ne una anàlisi més acurada.
  • Insistim que cal recordar la gent de Muface que cal enviar el part de baixa i que no és automàtic i critiquem diferents casos en què des de ST s’ha pressionat a persones de baixa per qüestions que tenen a veure amb el part mèdic realitzat al CAP (no ho faran més), així com la manca de protecció de dades dels codis CIE visibles.
  • Plantegem també que cal una revisió i concreció en l’àmbit educatiu dels qüestionaris d’avaluació de riscos psicosocials.

Correu corporatiu de la JPDNUT

Està demanat el correu corporatiu que fa temps que demanem com a Junta.

Previsió d’aules d’acollida (ordinàries i intensives) i PFIs

Hi ha un augment de 4 PFIs i 2 canvis de perfils. Pel que fa a aules d’acollida, plantegen que la següent intensiva sigui a Reus. Exposem que hi ha centres amb aules d’acollida saturades i que necessitarien més dotació com a l’Institut Gaudí. Traslladem alguna queixa que deien que negaven altres suports a l’alumnat d’AA (no són incompatibles).

Retorn de la revisió de les NOFC respecte a la vaga d’estudiants

Ens plantegen que no és un tema de la junta. Sense entrar massa en el contingut per qüestió de temps, constatem que hi ha hagut intervencions d’Inspecció en alguns casos i que, evidentment, és un tema que la junta i que no decidirà l’administració quins ho són i quins no.

Places del programa de cooperació territorial d’educació inclusiva (PCTEI)

Es plantegen diverses queixes que havien arribat. Va començar al novembre en comptes del setembre. La idea dels ST és que continuïn els mateixos professionals per al curs vinent. Qüestionem l’objectivitat i la funció de les entrevistes en processos selectius públics.

Revisió dels ítems de l’Annex 4 (Protocol d’avluació de necessitats de suport compl.)

  • Es debat sobre els ítems de l’annex i es planteja la necessitat que falten recursos per fer efectiva l’educació inlcusiva. Per la nostra part, reclamem que sigui personal internalitzat i s’aposti per figures com EEE i AEE en comptes de vetlladores d’empreses externes. Han demanat des de ST reunió amb DG de centres públics i inclusiva per demanar augment de places en centres d’educació especial (CEE), ja que no hi ha més lloc i són conscients que hi ha alumnes que tenen reconegut que han d’anar-hi però estan a ordinària perquè falten places.
  • Lligat amb els CEE, plantegem les reivindicacions de l’assemblea que vam fer dimarts passat. A més, traslladem la preocupació perquè no hi hagi adminsitratiu al CEE Font del Lleó i el dubte de si seguiran les mateixes educadores el curs vinent. Ens ho consultaran i ens diran alguna cosa.

TIS i educadores socials

Les que són de programa no se sap encara què passarà. Insistim en la importància de fer estructurals aquestes figures als centres per la feina imprescindible que fan i ciritquem aquesta incertesa quan des de fa anys es plantegen fer-les estructurals. Ens epmplacen a respondre’ns a la reunió del tercer trimestre.

Transport escolar de Vila-seca

En principi ja s’ha arribat a un acord: l’alumnat de 1r i 2n aniran en l’autobus licitat per l’Ajuntament i de 3r a 2n de batxillerat aniran en transport públic gratuït, però es contractarà monitoratge pels conflictes. No es modifiquen els horaris del centre en cap dels dos casos, la qual cosa es pretenia fer de manera imposada.

Instituts-escola

S’exposen casos concrets en què professorat de secundària està fent classes a primària quan la normativa no ho preveu. S’estudiarà el cas amb Inspecció i en cap cas pot ser obligatori.

Jornada continuada

Es debat informalment sobre la jornada continuada. La directora de ST s’apunta els centres que formen part del pla pilot (Mestral, Valdelors i Rosa Sensat) i es compromet a a fer-nos arribar informació de l’estudi del Departament sobre aquests centres si li la faciliten.

Reus, 3 d’abril de 2025