El programa de les jornades de pedagigia que cada any organitzem des de Deixa de ser una illla-CGT continuen endavant en al seva organització. Així, s’està concretant la xerrada del divendres 25 d’abril i tenim un primer esborrany de programa que ja fem públic per tal que comenceu a fer boca i a pensar en apuntar-vos. Les jornades es faran a l’Escola Els Àngels de Torreforta, a Tarragona, el 25 i 26 d’abril.
Enguany, serà la quarta edició de les jornades i el títol triat és “”Escola pública i emancipadora… Sí que es pot!”.
Podeu mirar el primer borrador del programa si obriu a baix: Per a dissabte tenim cinc tallers simultanis de 10 a 14 hores, amb presentació i una pausa-esmorzar.
Enguany els tallers són:
Taller d’Infantil: Espais, tallers i projectes: metodologies inclusives a l’etapa d’infantil. Un taller fusionat entre les mestres d’infantil de l’escola Teresa Godes i les mestres del Teresina Martorell de El Vendrell: Aprendre per saber i decidir.
Taller de Primària: Taller sobre les assemblees a l’escola, des d’una mirada sistèmica, a càrrec de la Mónica Villena, mestra de l’escola-institut Pi del Burgar.
Taller de Secundària: Una mirada sistèmica a la secundària, la Mercè Trevesset finalment no podrà fer el taller però ja ens ha facilitat el contacte d’una companya seva per venir a fer-lo.
Taller d’especial: Taller de les mestres de la USEE del Pi del Burgar de Reus, on explicaran la seva experiència, visió i metodologia.
Taller transversal: Importància de la documentació educativa com a eina educativa per avaluar i aprendre. El farà la Francesca Davoli, professora de la Universitat de Vic, amb 3 o 4 estudiants del màster Educació i salut en la vida quotidiana. No cal dir que encara estem esperant els títols definitius dels tallers, però la temàtica i les ponents sí que estan definides, menys el de secundària.
A les 14 hores fem un dinar a la mateixa escola, l’escola Els Àngels de Torreforta, i a les 16h ens hi tornem a posar, aquest any amb taules rodones de debat participatives, de 12 a 15 persones, simultànies, amb un dinamitzador i un secretari que recull el que es parla.
L’eix temàtic dels petits grups serà idèntic ja que es tracta de donar espai per parlar a tothom i concretar punts o discussions en comú. Així als 6 o 7 grups simultanis que es generaran el guió serà, a falta de títols:
– Una pluja d’idees de “Com m’agradaria que fos la meva escola: metodologia, participació del claustre, relacions amb l’entorn (famílies, barri…)
– Resistència als canvis: punts febles dels canvis. Partim de l’anàlisi de realitat per transformar.
– Què podem fer: motors de canvi, dinamitzadors, punts d’inflexió, generadors de canvi…
Els grups petits tindrem 45 minuts, després passaríem al grup gran on una persona de cada grup faria un buidatge de les idees i del debat, per fer una posta en comú posterior
Aquesta metodologia té la clara intenció que no sempre parlin els mateixos i s’escoltin el màxim número de veus.
I així cap a les 18 hores tothom cap a casa…