Posicionament unitari dels sindicats d’educació davant la fusió d’assignatures en l’àmbit científic a 1r de batxillerat

Els sindicats sotasignats expressem el nostre total rebuig a la proposta del Departament d’Educació de fusionar les assignatures científiques a 1r de Batxillerat, ja que considerem que aquesta mesura suposa un retrocés en la qualitat educativa i un atac a l’especialització científica.

1. Impacte negatiu en la qualitat de l’ensenyament científic
La fusió de les matèries de Física i Química, així com Biologia, Geologia i Ciències Ambientals, suposa una reducció horària i una compactació dels continguts que farà inviable una formació científica rigorosa.

2. Augment de la desigualtat entre centres i alumnes
L’oferta de matèries optatives per compensar aquesta pèrdua d’hores no garanteix cap equitat, ja que dependrà dels recursos de cada centre i de les possibilitats reals de l’alumnat d’accedir-hi. Això incrementarà la desigualtat educativa, amb alumnat que podrà accedir a una formació completa en ciències i d’altres que veuran la seva formació minvada.

3. Una decisió unilateral sense consens amb la comunitat educativa
El Departament ha impulsat aquesta reforma sense escoltar les aportacions del professorat, dels sindicats i de les institucions científiques i acadèmiques. Qualsevol canvi curricular ha de ser fruit del diàleg i el consens, garantint que es respectin les necessitats formatives de l’alumnat i les condicions laborals del professorat.

Per tots aquests motius, els sindicats reclamem:

Que el Departament d’Educació retiri la proposta de fusió de les assignatures científiques de 1r de batxillerat i que s’assegui a negociar amb la comunitat educativa una solució que preservi la qualitat de l’ensenyament científic així com un currículum de batxillerat globalment consensuat.

No permetrem que aquesta reforma es tiri endavant, defensarem el dret a una educació científica de qualitat.