El Pla d’actuació per al curs 2021-2022 per a centres educatius en el marc de la pandèmia covid-19 ja està disponible i s’ha fet arribar als centres educatius de tot Catalunya avui a migdia.
Tot i que l’evolució de les dades epidemiològiques i la campanya de vacunació obren un escenari de millora per al curs 2021-2022, la continuïtat de la situació de crisi sanitària demana continuar aplicant algunes de les mesures que es van establir per a l’organització del curs 2020-2021. El balanç de l’aplicació dels plans previs és del tot positiu, com es desprèn de l’avaluació de l’impacte que ha tingut la covid-19 als centres educatius. Així, el curs escolar 2020-2021 va començar amb el 100 % de presencialitat en totes les seves etapes educatives i acabarà de la mateixa manera.
El Pla per al curs vinent té com a eixos els principis de seguretat, salut, equitat i vigència, i neix per assolir els objectius següents:
- Accés de tots els infants i adolescents a l’educació en condicions d’equitat malgrat la pandèmia.
- Continuïtat de l’aprenentatge als centres amb la màxima normalitat, seguint les instruccions sanitàries i garantint la funció social de l’educació.
- Manteniment de l’escola com a entorn segur, amb el risc mínim assumible.
- Contribució dels centres educatius, mitjançant les mesures proposades, a controlar l’epidèmia mitjançant una identificació ràpida de casos i de contactes.
El Pla d’actuació manté els grups de convivència estable com a base d’organització del nou curs, i detalla quines seran les mesures de prevenció personal, la ventilació, neteja i desinfecció, la promoció de la salut i suport emocional, i la gestió de casos. Aquestes mesures es mantenen invariables en alguns casos i en altres es flexibilitzen o s’eliminen.
Pel que fa a l’organització dels centres, es preveu que el curs comenci el dia 13 de setembre de 2021 de manera presencial i s’hi preveuen les mesures que cal tenir en compte a l’hora d’organitzar els grups de convivència estable, els diferents espais com el menjador i els patis, els fluxos de circulació, el transport, etc.
Finalment, i com ja es va fer el curs passat, el Pla estableix que cada centre ha d’elaborar un pla d’organització bàsic i provisional que ha d’aprovar el Consell Escolar i que constituirà un element clau de la programació general anual del centre.
En aquesta infografia podeu veure la comparativa de les mesures organitzatives respecte del curs 2020-2021.