Des de la CGT Ensenyament Catalunya, davant de la precarietat constant en què es troba el col·lectiu del personal laboral del Departament d’Educació i del concurs d’oposició a què es vol abocar el conjunt de les treballadores i treballadors, així com de l’evolució de la negociació i del nou conveni col·lectiu del personal laboral, exigim a la Generalitat:
• L’aturada de la convocatòria de qualsevol procés de concurs d’oposicions.
• Un procés d’ estabilització real del personal laboral que presta serveis i que ha demostrat amb escreix la seva capacitat i vàlua.
• Una recategorització de les categories professionals tal com s’ha fet al personal funcionari.
• L’augment salarial que correspongui a la tasca real i a la sobrecàrrega de feina, amb un plus específic, i la redefinició de funcions corresponents a la realitat laboral en els centres educatius.
• La recuperació del poder adquisitiu perdut aquests últims anys: complement de productivitat, tiquets menjador, fons acció social i desplaçament per assistir a la formació fora d’allà on resideixes.
• La formació adequada, arreu del territori, segons les tasques i funcions de cada professional.
• L’equiparació de drets i deures amb el personal funcionari del centre. Poder tenir veu i vot als claustres, consell escolar i als cicles.
• Dret a accedir a ocupar càrrecs de confiança / directius com per exemple coordinacions, secretari, cap d’estudis o direcció, sempre complint els requisits pertinents.
• El tracte i la consideració de personal educatiu. Independentment de la figura professional, es realitzen tasques educatives equiparables a la mestra de suport, mestra especialista o mestra d’educació especial.
• L’equiparació de la jornada i distribució horària a les del personal educatiu funcionari de referència: les TEEIS, amb la tutora referent d’infantil; l’auxiliar d’educació especial (AEE) i l’educador d’educació especial (EEE), amb el mestre/a d’educació especial. Així com els TIS i altres tipus de personal laboral.
• L’aplicació de la reducció de 2 hores d’atenció directa amb infants a les llars d’ infants per al personal major de 55 anys o amb problemes de salut derivats de la seva tasca o que aquesta els pugui agreujar.
• La incorporació de personal de suport a jornada completa per cobrir les dues hores de reducció per a majors de 55 anys i reforçar la resta d’educadors.
• Les substitucions des del primer dia.
• L’augment de la plantilla de totes les figures professionals fins a cobrir totes les places del sistema educatiu públic.
• L’aturada de l’externalització de l’auxiliar d’educació especial(AEE) així com de les diferents figures professionals a les llars d’infants.
• La jornada sencera dels AEE al seu centre de treball. Un centre, un AEE.
• La remodelació horària del personal laboral a les escoles:
• 25 hores d’atenció directa de l’alumnat.
• 5 hores de participació en activitats no lectives del centre: reunions de cicle, nivell, claustre, comissions, entrevistes amb les famílies, avaluacions, coordinacions pedagògiques i formació de centre.
• 5 hores de preparació de material.
• 2,5 hores de formació i preparació de material que no s’han de fer necessàriament al centre.