MESA GENERAL IMEB Borsa substitucions i altres.

El passat dimecres 14 de juny ens convoquen a mesa general per parlar dels següents temes:
Ordre del dia:

  1. Desdoblament de la borsa de substitució de bressol.

L’administració fa la següent proposta:

  • Tenen previst fer un recompte dels dies treballats en qualsevol de les dues categories, i un cop fet el recompte de dies elaborar les dues borses.
  • Les persones que tenen les dues titulacions se’ls preguntarà a quina borsa volen estar. Actualment, són 96 persones que tenen la doble titulació. Si volen estar en ambdues categories, podran, però tan sols se’ls hi comptarà l’experiència en una de les dues categories, la que esculli la treballadora.
  • Preveuen un termini de deu dies per tenir els resultats de l’examen de nivell C.
  • Els dies treballats fins a 15 de juliol (des de l’inici a la seva vida laboral a l’IMEB) computaran com a dies treballats per a la nova borsa.
  • Les dues borses es posaran en marxa al setembre.

CGT exposem la següent demanda:
L’Últim acord de borses del personal de l’Ajuntament és del 2016. En aquest s’especifica que cada categoria ha de tenir la seva borsa i que les substitucions es faran en funció de la categoria. Amb la creació de la categoria professional B signada el 29 de juliol del 2022, la situació en les treballadores de les escoles bressol ha canviat, convivim amb dues categories professionals, per tant, entenem que la regulació i gestió de les borses s’hauria de modificar en el marc de les Escoles Bressol de l’Ajuntament actualment.
Ara podem negociar un acord diferent tenint en compte la nova situació.
El que no ha canviat és que les treballadores de Bressol en ambdues categories tenen mateixes funcions i mateix sou, com abans.

Creiem que seria molt més fàcil i equitatiu per totes una llista única de substitutes com ha estat fins ara, amb les dues categories, ordenada per dies treballats i que es puguin cobrir les substitucions indistintament sense tenir en compte la categoria, sempre que a l’escola estigui cobert el terç d’ A2 que estableix la llei.


Fa poc, l’IMEB ha hagut d’obrir una borsa d’urgència perquè mancaven treballadores amb titulació de mestres per cobrir les A2 de baixa.
Posteriorment, s’obre convocatòria de borsa de les dues categories A bressol hi ha una casuística molt concreta i creiem que es podria fer una modificació a l’acord de borses en les educadores i mestres de bressol.
Proposem una modificació de l’acord de borses.

L’administració es nega a negociar l’acord de borses i contesta que cal oblidar d’on venim, d’una situació unificada i començar a pensar diferent, el futur són dues categories amb fitxes diferents, en situacions diferents, en condicions, en sous… insisteixen que no entraran en unificar.

Contestem que a efectes pràctics no hi ha diferències, legalment és possible tornar a aquesta no diferenciació.
Amb la creació de la doble categoria el que es va fer és dotar a les treballadores de la categoria legal que els hi corresponia, però sempre hem treballat totes per mantenir la unitat i la no diferenciació, per això es va signar una doble categoria amb el mateix sou i mateixes funcions, així que NO creiem que hàgim de canviar el concepte que tenim que totes som iguals, continuarem reivindicant la unitat i la no diferenciació.
TOTS ELS SINDICATS ESTEM D’ACORD EN NEGOCIAR L’ACORD DE BORSES.

DADES: a continuació ens passen les següents dades

  • Actualment i comptant amb tota la plantilla el 50% són A2 i 50% són B.
  • El total són 850 persones titulars, aproximadament sense comptar amb les reduccions .
  • Reduccions de jornada, són gairebé 300 persones. El 50% són A2 i 50% són B
  • A la darrera borsa s’ha presentat 230 mestres i 700 educadores. Aquí no hi ha proporció 50/50.
  • Les funcionàries són 60% A2 i 40% B, en total unes 200 i algo.

2. Encaix de les gestores a bressol a partir de setembre 2023
Amb la creació de les dues categories per prestar serveis a les escoles bressol, A2 i B, s’han detectat persones treballadores que en l’actualitat presten serveis a les escoles bressol i les places que han sortit a estabilització són de la categoria de Gestor/a del subgrup A2 (pertany a la titulació de psicologia, psicopedagogia…) que estan exercint com a directores.
Són 12 persones gestores i es declararan a extingir quan acabi procés d’estabilització. Segons cada situació se l’oferirà unes opcions concretes. Se les ha avisat però no consultat.
Demanem que ens enviin el document amb la proposta i poder parlar amb les afectades. Ningú hauria de decidir el seu futur professional sense parlar amb elles.

Referent als dos temes de l’ordre del dia, quedem en tornar a trobar-nos en una mesa pròximament per acabar de concretar.
ALTRES TEMES QUE ES VAN PARLAR.

Concurs de trasllats:
L’administració diu que volen fer un concurs de trasllats el curs vinent i mirar com encaixa tot. Actualment, les vacants sense estabilització són: places escoles noves + jubilacions = es calcula que hi ha entre 20 i 30 places.

Manifestem de nou que compleixin les condicions de l’annex de les escoles bressol (recordem que vam fer una instància al respecte) i facin un concurs de trasllat ara amb aquestes 20 – 30 places, exposem que no entenem la diferència en fer concurs de trasllat amb aquestes places ara a fer-la d’aquí a un any com diuen que volen fer. No cal tocar les places que surten el procés d’estabilització. L’administració dona una resposta tancada. No es fa concurs de trasllats.

Si ets funcionaria i t’afecta el NO concurs de trasllats d’aquest curs, posa’t en contacte amb nosaltres, cgtcebimeb@gmail.com

Persones que obtindran el títol de mestre.
Persones que estan a punt de tenir titulació de mestre, a recursos humans, se’ls fa una activació. Cal que es posin en contacte amb RRHH.

Procés d’estabilització

Calendari orientatiu d’estabilització (no és formal):

  • La llista final de concurs de mèrits surt al setembre-octubre just abans de la presa de possessió.
  • El concurs d’oposició reduïda es farà la prova al novembre o desembre.
  • El concurs d’oposició ordinària, es farà la prova el primer semestre del 2024.
  • Es comprometen a presentar un calendari formal al setembre.
    Referent als contenciosos que han presentat persones de manera individual en contra del procés d’estabilització:
  • Les representants de RRHH de la mesa ens contesten que això no ho porten elles, sinó el departament de selecció i provisió, però deien que aquestes denúncies són molt lentes i que no aturaran un procés d’una oposició tan massiva amb facilitat. Creuen que no afectarà en res.

Avançament del calendari,
Ratifiquem que no estem d’acord amb la decisió. Tal com vam manifestar.

Es posa sobre la taula si el dia 15/07 que donen com a dia no lectiu es restarà dels quatre dies no lectius del setembre, no contesten, diuen que això es negociarà el curs vinent.
Tots els sindicats demanen poder parlar-ne del calendari abans del 2024. L’administració vol esperar a nova consellera i conformació de govern municipal.

Aviat us enviarem una enquesta per saber la vostra opinió i com podem organitzar-nos amb tot aquest panorama que tenim i que atempta de manera important en contra de les treballadores de bressol i de la petita infància.

Companyes fem-nos visibles! Estem a final de curs i sabem que l’esgotament és gran, però és ara quan es prenen decisions importants i és ara quan hem d’actuar!