[*Contra la privatització i la injustícia de les retallades*]
En defensa de la qualitat de l’educació pública
La Generalitat de Catalunya ha decidit aplicar el Real decret del govern de
l’Estat, amb les mesures proposades pel ministre de Educación en la seva
totalitat, després d’haver aplicat les seves retallades. Això vol dir augmentar
fins a un 20% el nombre d’alumnes per aula -recuperant escenaris d’altres
temps i altres contextos socials-. Aquest fet atempta contra la línia de flotació
de l’educació inclusiva per la que venim treballant des de fa temps.
La no substitució del professorat empitjorarà les condicions de treball generant
malestar als centres, fent que l’alumnat perdi hores de classe i fent retrocedir
molts anys el model d’educació pública que a poc a poc s’ha anat construint.
A més de la reducció del sou i de les condicions laborals, també es redueix el
professorat de les escoles, perquè no només augmenten les hores dels
docents, sinó que es perden les d’un munt de professionals que ja no hi són i
que dedicaven temps a tractar amb les famílies i a atendre la diversitat;
D’aquesta manera es dificulta el tractament de l’heterogeneïtat de les aules o,
dit d’una altra manera, la possibilitat d’atendre alumnat que es troba en una
situació social més feble.
Les noves actuacions es sumen a les reduccions dels ajuts a les Escoles
Bressol, a l’aturada de les construccions escolars, la retallada dels ingressos
per cobrir les despeses de funcionament dels centres públics, al tancament de
centres, la reducció de beques i ajuts a les famílies i AMPA per material
escolar, menjador, transport, activitats extraescolars, l’aturada de nous cicles
formatius…. Provocant la privatització de l’educació a Catalunya i fent recaure
el cost en les famílies i els sectors més desafavorits i castigats per l’actual
crisi.
Les retallades afecten a serveis destinats a combatre el fracàs escolar, com ara
els PQPI (Programes de Qualificació Professional Inicial), les aules d’estudi, els
CAEP’s (Centres d’Atenció Educativa Preferent), els projectes de reforç escolar
i els cicles formatius… Reduir dràsticament l’abandó escolar prematur és una
inversió clau, no només per al futur de cada jove sinó també per a la prosperitat
futura i la cohesió social del nostre país. S’eliminen recursos que contribueixen
a trencar el cicle de la pobresa, que condueix a l’exclusió social de tants joves
que, conseqüència del fracàs escolar, veuen augmentar el seu risc d’atur, i es
veuen condemnats a ocupacions més precàries.
La suma d’aquestes mesures suposarà un decrement de la qualitat, situant
Catalunya com la primera comunitat autònoma en retallar l’educació pública.
Davant d’aquest desmantellament al que ens estan abocant, hem de respondre
amb la unitat de tota la comunitat Educativa.
Per tot això
EL MUCE DÓNA SUPORT A LA VAGA D’ENSENYAMENT DEL 22 DE MAIG
I CONVOCA A LA MANIFESTACIÓ QUE TINDRÀ LLOC A LES 12,30H. A PLAÇA UNIVERSITAT.
MUCE Marc Unitari de la Comunitat Educativa