Complement de Productivitat = Complement de la discòrdia = Complement de la vergonya!

Malauradament, el Personal Laboral d’Atenció Educativa haurem de passar un altre cop per l’avaluació dels nostres caps (directors/es) per tal de poder cobrar o no el polèmic complement de productivitat.

Des de CGT Laborals Ensenyament, el curs passat (15/02/24) vam entregar una instància a la DIRECCIÓ DE SERVEIS, al DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ instant a Funció Pública que modifiqués les condicions per cobrar aquest complement, convertint-se en un complement educatiu directe a la nòmina, exposant que les tasques que desenvolupem no es poden comptabilitzar ni valorar per fer una feina productiva, ja que el PAE no produeix sinó que desenvolupa una feina educativa, acompanyant a l’alumnat i atenent les seves necessitats.

La resposta que vam rebre va ser que aquest complement ha estat acordat prèvia negociació en l’àmbit de la Mesa General de Negociació de l’Empleat Públic de la Generalitat de Catalunya (amb els sindicats que formen part de les negociacions amb Funció Pública).

En els darrers anys, la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya ha habilitat la percepció d’aquest complement i mitjançant Acord de Govern han estat definides les condicions per a l’aplicació del complement de productivitat, prèvia negociació en l’àmbit de la Mesa General de Negociació de l’Empleat Públic de la Generalitat de Catalunya, així doncs, hem de ser ben conscients que qualsevol millora o canvi que es pugui aplicar en aquest complement per poder modificar les condicions per poder cobrar-lo, cal la prèvia negociació, en l’àmbit de l’òrgan de negociació col·lectiva competent.

CGT considerem imprescindible que s’estableixin públicament què s’espera de les treballadores PAE en cada competència. Són termes poc objectius. Per tant, poder cobrar o no aquest complement dependrà de l’opinió SUBJECTIVA de la Direcció. Sota el seu criteri decidiran si mereixem o no aquest complement. Per aquest motiu és un complement que pot generar malestar i conflictes amb els nostres equips directius i fins i tot amb algunes companyes.

A més li hem de sumar el fet que en molts casos el PAE dels centres educatius lluita per realitzar les funcions pròpies de la seva categoria professional perquè alguns equips directius els exigeixen fer tasques que no són de la seva pròpia categoria. Des de CGT laborals sabem que aquestes situacions poden provocar malestar amb els equips directius els quals poden avaluar negativament al PAE que simplement lluita per dur a terme les funcions que li pertoquen.

En aquest polèmic complement de productivitat se’ns valora amb ítems com: resultats de millora, eficàcia, eficiència, satisfacció de els usuaris, tenir iniciativa, capacitat per participar…

El gran problema que patim el PAE, és que depèn del centre on treballis, de les companyes que tinguis, de l’equip directiu que hi hagi, els ítems que ens han de valorar poden variar molt d’una treballadora a l’altra, ja que parlem de termes no quantificables, perquè el PAE eduquem, no produïm.

CGT encara insistim que aquesta avaluació és totalment subjectiva supeditada a la voluntat de l’Equip Directiu, i sovint no s’ajusta a la realitat de la vàlua de les treballadores, sinó a la major o menor afinitat amb el cap superior, per aquest motiu creiem amb la necessitat que sigui un complement educatiu inclòs directe en la nòmina per a tothom‼️

Així ho hem traslladat des de CGT. 

 Hem fet queixa sobre aquests aspectes, mitjançant instància que entregarem presencialment a Funció Pública i també al Departament d’Educació dirigida al director de serveis del personal laboral.

#DignifiquemAlPAE

#ElPAEeduca