Ahir dimarts 3 de setembre vam reclamar al Departament d’educació i a la presidenta del Ci que aquesta millora no ha arribat a les direccions dels centres educatius perquè el departament no les ha inclòs en el DOIGC. Des de CGT valorem positivament el que s’ha aconseguit mitjançant l’acció sindical de les treballadores PAE. Abans d’iniciar les vacances, el comitè intercentres vam signar la modificació de les funcions TEEI i la incorporació del mes de juliol com a formació en el DOIGC.
Antiga distribució horaria TEEI DOIGC | 25 hores d’atenció directa a l’alumnat | 5 hores de participació en les activitats no lectives del centre (reunions de cicle, nivell i claustre, entrevistes amb les famílies, elaboració de materials, etc.) | 5 hores de col·laboració en l’acollida dels alumnes a l’inici i a la finalització de la jornada escolar o en tasques socioeducatives relacionades amb els hàbits i les actituds personals en el temps de migdia | 2 hores i 30 minuts de preparació de material i participació en activitats de formacióexterna, que no s’han de fer necessàriament al centre |
Nova Distribució horaria TEEI DOIGC | 25 hores d’atenció directa a l’alumnat que s’han de fer dins l’horari lectiu | 6 hores de participació en les activitats següents: reunions de cicle, de nivell i de claustre, entrevistes amb les famílies etc. | 4 hores de col·laboració i suport a l’alumnat en tasques socioeducatives relacionades amb els hàbits i les actituds personals de l’alumnat i en l’elaboració i recerca de materials i en l’adequació d’espais. | 2 hores i 30 minuts de preparació de material i participació en activitats de formació externa, que no s’han de fer necessàriament al centre. |
🔴 Quines son les Tasques Socioeducatives a l’escola per a Educació Infantil?
A l’educació infantil, les tasques socioeducatives tenen un paper fonamental en el desenvolupament integral dels infants, ja que aquesta etapa és crucial per a la seva formació emocional, social i cognitiva. Algunes de les tasques socioeducatives més importants en l’educació infantil són:
✅ Promoció de l’autoestima i l’autonomia
Fomentar la valoració de les pròpies habilitats i èxits.
Desenvolupament de la responsabilitat i la independència: Animar els infants a fer petites tasques per si mateixos, com vestir-se, recollir joguines, netejar-se…
✅ Desenvolupament d’habilitats socials
Ajudar l’infant a comprendre i practicar normes socials bàsiques com compartir, esperar torns i respectar els altres.
Resolució de conflictes: Ensenyar als infants a gestionar desacords de manera constructiva i pacífica i a expressar els seus sentiments amb paraules.
✅ Foment de la col·laboració i el treball en equip
✅ Educació emocional
Reconèixer i expressar emocions: Ensenyar els infants a identificar les seves pròpies emocions i les dels altres, i a expressar-les de manera adequada.
Suport emocional i mediació: oferir suport emocional als infants, escoltant-los i ajudant-los a gestionar emocions i situacions complicades. Actuar com a mediadors en conflictes que sorgeixin entre els alumnes
✅ Integració i inclusió.
Promoure la inclusió i la cohesió social a l’aula i a l’escola en general.
Promoure el respecte per les diferents cultures, llengües i tradicions presents a l’aula.
Promoció de valors i convivència: Treballar aspectes com el respecte, la cooperació, la tolerància, i la resolució pacífica de conflictes, fomentar la convivència i el respecte mutu entre els infants
✅ Connexió amb la família i la comunitat
Mantenir una comunicació constant amb les famílies per compartir el progrés i les necessitats dels infants.
⚫ Aquestes tasques socioeducatives ajuden a establir una base sòlida per al desenvolupament futur dels infants, assegurant que creixin en un ambient segur, inclusiu i estimulant que promou tant el benestar emocional com el social.
🔴 Aquestes tasques no només tenen una funció assistencial, sinó que també estan orientades a l’educació integral dels infants, ajudant-los a créixer en diferents dimensions: física, emocional, social i intel·lectual.
Les delegades de CGT Laborals continuem treballant per les millores de tot el col·lectiu PAE i volem fer valdre que les mobilitzacions provoquen accions!
ENTRE TOTES, TOT!