CGT LABORALS EN LLUITA!!! PER LA RECLASSIFICACIÓ I  LES MILLORES LABORALS: VISITES AL PARLAMENT

Un dels eixos de lluita més importants de CGT Laborals Ensenyament és la millora de les condicions laborals i sobretot la reclassificació de la categoria professional de tot el Personal d’Atenció Educativa amb l’augment de sou corresponent.

Per aquest motiu el curs passat vam començar un seguit de mobilitzacions com la VAGA del PAE i la concentració davant del Parlament. 

Fruit de les accions sindicals realitzades hem aconseguit visibilitzar i col·lectivitzar la lluita. Així com que la majoria dels  grups parlamentaris s’interessin per les nostres reivindicacions. Ens hem reunit amb ells per reivindicar-nos com a col·lectiu. Els hem explicat que el PAE som professionals imprescindibles als centres educatius però menystinguts pel mateix Departament d’Educació i Formació Professional.

De la reunió amb la CUP va sorgir una proposta de treball conjunta: fer una compareixença a la COMISSIÓ D’EDUCACIÓ al Parlament amb el suport d’altres grups parlamentaris i d’altres organitzacions sindicals i Associacions. USTEC-IAC va acceptar la proposta i ACETEIS (la nova associació del PAE) la va desestimar.

Tota acció i visibilització és important per aconseguir la RECLASSIFICACIÓ i des de CGT veiem important mostrar força conjunta amb  diferents grups parlamentaris i amb les treballadores. Creiem que és una gran oportunitat i CGT Laborals treballarem la compareixença juntament amb USTEC-IAC per aconseguir el nostre objectiu: LA RECLASSIFICACIÓ PROFESSIONAL AMB L’AUGMENT DE SOU CORRESPONENT!

La comissió d’educació i formació professional és un òrgan de treball que té la funció d’analitzar, debatre i aprovar iniciatives legislatives i polítiques relacionades amb l’àmbit de l’educació.. Un dels àmbits d’actuació d’aquesta comissió és la direcció del professorat i personal al servei dels centres públics. També la formació i qualificació professionals, per tant, és una gran oportunitat per visibilitzar el nostre col·lectiu i expressar el malestar que acumulem des de fa anys pel continu menyspreu que fins ara, govern rere govern, han mostrat cap a les treballadores del PAE.

Per tal de preparar la compareixença durant aquest primer trimestre ens hem reunit amb els següents grups parlamentaris:

  • Junts
  • CUP
  • ERC
  • PSC
  • Comuns

En totes les reunions ens hem reivindicat com a Personal d’Atenció Educativa i sobretot hem explicat que volem:

  • RECLASSIFICACIÓ de tot el personal laboral del Departament d’Educació (EEE, TIS, TEEI, EDU, AEE, TEEI d’escoles rurals, físios, …) sotmès a un conveni col·lectiu obsolet des del 2008, amb les millores retributives i de reconeixement professionals que ens pertoquen.
  • La MODIFICACIÓ del CONVENI per fer possible la reclassificació professional amb l’augment de sou corresponent.
  • EQUIPARACIÓ de drets laborals: Reducció de 2 hores d’atenció directa a l’alumnat, per al personal major de 55 anys.
  • RECONEIXEMENT de l’etapa 0-3 com una etapa educativa més (més recursos, modificació del calendari i reducció de ràtios).
  • MILLOR GESTIÓ de la borsa de treball.
  • AUGMENT el PRESSUPOST destinat al PAE (més personal d’atenció educativa i millor gestió del personal PAE com per exemple, substitucions tant a l’inici com a final de curs).
  • PLACES DE PROGRAMA de TIS i TEEI. Han de convertir-se en ESTRUCTURALS a partir del curs 25/26.
  • Convocatòria immediata de les OPOSICIONS de 308 places Educador/a d’educació especial en centres públics.
  • Implementació real del DECRET D’INCLUSIVA.
  • NO a la PRIVATITZACIÓ i a la precarització dels serveis públics.
  • Revisió del model de gestió actual del PAE, integrat dins del Personal d’Administració i Serveis, que no s’adequa al nostre perfil de PAE, més acord amb el personal docent.

CGT Laborals Ensenyament volem agrair a totes les treballadores que ens han donat suport i acompanyat en les mobilitzacions, sense vosaltres tot això no seria possible.

Seguirem informant!

Sense mobilitzacions, no hi ha millores! 

Entre totes tot! 

Juntes som més fortes!

ImParAblEs!