CGT fa una crida a avaluar negativament el primer curs del programa Sensei i a reclamar les hores no pagades

L’organització anarcosindicalista insisteix en «la precarització i els greuges comparatius» que genera el programa. Alhora fa una crida a reclamar les hores de codocència no remunerades i a posicionar els claustres i els consells escolars en contra del programa

Aquest ha estat el primer curs en què el Departament d’Educació ha aplicat el programa de residència inicial docent Sensei en 55 centres. Tot i la valoració positiva per part de l’administració educativa, el programa s’ha enfrontat a crítiques sindicals des de l’inici.

Per al sindicat CGT, el principal problema del programa és «la precarització i els greuges comparatius que genera» i el fet que el professorat novell només té una retribució de mitja jornada malgrat que tenen una dedicació completa. A més, l’organització anarcosindicalista critica la formació fora d’horari i l’excessiu volum de feina i burocràcia.

Alhora, des del sindicat alerten que, tal com van denunciar, el professorat Sensei ha realitzat sense cobrar hores de codocència, que són d’atenció directa a l’alumnat i, «haurien de ser remunerades com a hores extra amb efecte retroactiu». Així, des del sindicat han posat a disposició dels docents un model individual de reclamació per aconseguir el cobrament d’aquestes hores.

Segons dades oficials d’Educació, que en fa un balanç positiu, hi ha hagut 9 renúncies al llarg del programa i constaten aproximadament 24 hores de formació realitzades fora de l’horari. No obstant això, des de CGT posen en dubte aquestes dades amb les experiències contrastades i els plans de treball del professorat a què han tingut accés. 

Finalment, des de CGT fan una crida als centres, a través d’una carta, a posicionar-se en contra de la continuïtat del programa en aquestes condicions als claustres i als consells escolars. Alerten del «risc d’institucionalitzar la precarietat en l’accés a la docència» i insisteixen que, si cal millorar l’acompanyament inicial,  «caldria repensar els mecanismes existents com els cursos de novells i funcionaris o les pràctiques universitàries». En aquesta línia, han proposat al Departament la realització de formacions sobre participació activa als centres educatius o espais sindicals a les jornades de presentació i cloenda del programa.