Amb la implementació de les proves de tercer de primària el Departament d’Ensenyament fa un pas més en el desplegament de la tan criticada LOMCE a Catalunya.
Aquesta llei concep l’educació com un procés de simple transmissió de coneixements i de selecció de l’alumnat, sense tenir en compte la complexitat del fenómen educatiu i la diversitat cultural , sub-cultural, i de mitjans de les famílies.
No es pot avaluar un centre, una promoció, un grup d’alumnes amb un simple examen. D’aquí la importància de l’avaluació contínua.
El problema és que aquest examen (per a tothom igual) no medeix el guany que fan els alumnes, sinó que els compara amb un llistó estandaritzat que algú ha decidit des de la política i des d’una concepció tecnocràtica de l’educació.
Un altre problema és que els resultats es sacralitzen i després vénen pressions i presses als centres per tal de millorar resultats, amb la implementació de tècniques segades i la marginació d’altres aspectes de l’educació molt importants.
Finalment el professorat es veu abocat a treballar sota pressió, la qual cosa acaba afectant als centres i el clima de les comunitats educatives.
Volen fer veure que “amb menys fan més”, i el que fan és confondre , fer perdre el temps i estratificar la societat a partir de la classificació de centres (i per tant de les seves poblacions) que la LOMCE diu que cal fer pública.
Aquestes proves són un atac directe a la qualitat d’ensenyament.
Per això CGT recolza la campanya de no assistència a classe el dia de l’examen que moltes mares i pares han endegat tot negant-se a que les seves filles i fills siguin utilitzats quan encara són tan petits.
Federació d’ensenyament de CGT