Educació, hores extres, sisena hora i crisi.
El passat 11 de març es va conèixer la notícia que el Conseller d’Educació, Ernest Maragall, davant dels plantejaments realistes dels directors dels inconvenients organitzatius que comportaria ampliar les hores lectives de manera voluntària, ha “congelat” la proposta. A més a més, segons diu “El Periódico”, el conseller va afirmar “Aturem-nos i tornem a començar”. Aquesta prudència hauria d’haver estat estesa a la tramitació parlamentaria de la Llei d’Educació de Catalunya. Això hauria evitat les vagues prèvies i evitaria la vaga del proper 19 de març.
A més a més va admetre que “no hi ha pressupost per incrementar la plantilla”, malgrat que és necessari. Davant d’aquesta situació caòtica, que pot empitjorar el proper curs, l’única solució viable i racional seria retirar la sisena hora a l’Educació Primària, mantenint el professorat als centres per tal de reforçar les plantilles, ja sigui per assumir les noves tutories o per cobrir les substitucions que queden pendents setmana rere setmana per la falta de substituts. La sisena hora va ser un gran error, que no aporta res al dia a dia a les escoles, i és l’origen de la situació que denuncia el conseller. Per tant, sabedors que rectificar és de savis, seria, sense cap mena de dubte, una bona proposta per tothom, especialment perquè estalviaria una gran quantitat de diners a l’administració i evitaria que els mestres hagin de dedicar una hora diària a fer activitats no curriculars. De ben segur que, amb els diners estalviats, es podrien subvencionar tota mena d’activitats extraescolars.
La retirada de la sisena hora seria una decisió valenta i encertada que insuflaria una bona dosi de seny al Departament d’Educació i aconseguiria fer augmentar la qualitat a les escoles.
Mentre no arriba aquesta proposta, haurem de continuar donant un “No rotund a la política educativa del Departament”.
Jose Ignacio Martín Tello
Mestre d’Educació Primària
Federació d’Ensenyament – CGT de Ponent