[Borsa de treball docent] Nomenaments telemàtics de personal interí docent 24-25

Els serveis territorials del Departament d’Educació i el Consorci d’Educació de Barcelona faran els actes de nomenaments telemàtics necessaris per adjudicar les vacants i substitucions que hi hagi pendents d’assignació entre el personal inscrit a la borsa de treball de personal docent.

Els primers nomenaments telemàtics de vacants del curs 2024-2025 seran el 27 d’agost. S’anul·len les inscripcions als Grups Estables de Substitucions de les persones que han obtingut vacant per a tot el curs.

Els primers nomenaments telemàtics de substitucions del curs 2024-2025 seran el 2 de setembre.

Nomenaments telemàtics. Primer algoritme

La primera adjudicació té en compte les preferències de l’àrea territorial que es té demanada com a preferent.

Els dies de nomenaments telemàtics es publicarà el número d’ordre del personal convocat als actes de nomenaments a l’apartat Personal convocat a les adjudicacions.

Per conèixer el resultat de l’adjudicació cal accedir a l’apartat Consulta global de resultats (darrera adjudicació). Per entrar a l’aplicació, cal identificar-se amb el codi d’usuari de la XTEC, o bé podeu accedir amb l’idCAT Mòbil o amb certificat digital.

Complementàriament, les persones a les quals s’assigna una vacant o substitució reben un missatge de text (SMS) i un missatge de correu electrònic amb aquesta indicació.

Dins de la franja horària de connexió que s’estableix a l’apartat Dies d’adjudicació i franja horària de connexió, la persona que té assignada una vacant o substitució, ha d’acceptar o refusar l’adjudicació proposada a l’apartat Acceptació/finalització de l’adjudicació. Per accedir a l’aplicació, cal identificar-se amb el codi d’usuari de la XTEC o, si no se’n té, amb el codi del registre d’usuari temporal que facilita el mateix sistema.

La franja horària de connexió dels nomenaments del primer algoritme és la que consta publicada a la pàgina web dels diferents serveis territorials.

Nomenaments telemàtics. Segon algoritme

En la segona adjudicació es tindran en compte els nomenaments que quedin sense cobrir en la primera adjudicació telemàtica que es realitza únicament en el servei territorial preferent.

En aquesta segona adjudicació, que es realitza un cop finalitzada la primera, hi participaran totes les persones de la borsa que tinguin demanats els municipis o comarques del nomenament a cobrir, independentment de si formen part o no del seu àmbit territorial preferent.

Participar en la segona adjudicació és opcional. Per poder-hi participar s’han de tenir demandades a l’opció “Segona Adjudicació. Àrees territorials” de les preferències territorials de la borsa de treball de personal interí docent, com a mínim un municipi de tot Catalunya, o un districte en el cas del Consorci d’Educació de Barcelona. En cas que vulgueu participar en la segona adjudicació amb les mateixes preferències que en la primera adjudicació, les heu de tornar a marcar.

La notificació de la proposta d’adjudicació, l’accés al resultat de l’adjudicació i la comunicació de la finalització de l’adjudicació es fa seguint el mateix procediment que en l’adjudicació del primer algoritme.

El nou sistema d’adjudicació s’implementa durant aquest curs, com a prova pilot, als Serveis Territorials del Departament d’Educació al Baix Llobregat, Lleida, Consorci d’Educació de Barcelona i Barcelonès.

La implantació del nou procediment telemàtic es farà extensiu a la resta de serveis territorials a l’inici del curs 2024-2025.

Preguntes freqüents

Funcionament de l’adjudicació de places

Tota la informació sobre el funcionament de l’adjudicació de places es troba a les pàgines web dels serveis territorials (ST) i del Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) sol·licitats com a preferents.

De manera resumida, les fases del procediment i els apartats de les pàgines web on es es descriuen són les següents:

  1. Consulta dels dies d’adjudicació i franja horària de connexió.
  2. El dia de l’adjudicació, generalment abans de les 11 h, es pot consultar la llista de personal convocat a les adjudicacions (per especialitat i per número d’ordre i priorització de les especialitats).
  3. Les persones a les quals s’assigna una vacant o una substitució, durant la franja horària indicada, l’han d’acceptar en línia a l’aplicació de l’apartat Acceptació/finalització de l’adjudicació i han de desar la credencial (PDF) que aquesta genera.
    A més a més, aquestes persones podran rebre un SMS i un missatge de correu electrònic.
  4. El primer dia lectiu després de l’adjudicació o el dia d’inici de la substitució (si és posterior a l’adjudicació), cal presentar-se al centre i adjuntar la credencial generada anteriorment.

Si no s’accepta la proposta d’adjudicació, cal indicar-ho a l’apartat Acceptació / finalització de l’adjudicació. Llevat que s’al·legui un motiu justificat (i acreditat amb documentació als ST corresponents o al CEB) el rebuig de la proposta comporta un nou número de barem per aquest curs escolar.

A l’apartat Consulta global de resultats (darrera adjudicació) es pot saber el resultat de les adjudicacions.

Criteris d’adjudicació de vacants i substitucions

Preguntes freqüents

Webs de les àrees territorials

Primera vacant o substitució

Quan s’obté una vacant o una substitució per primera vegada, s’ha de lliurar la credencial a la direcció del centre educatiu adjudicat el dia de la incorporació al lloc de treball, juntament amb els documents següents:

  1. Còpia del document d’afiliació a la Seguretat Social (número de la Seguretat Social, si no heu treballat abans, o número d’afiliació si heu treballat anteriorment). Aquest codi és de 12 xifres numèriques:
    • Si no heu treballat abans i no el teniu, cal que demaneu el número de la Seguretat Social a la Tresoreria General de la Seguretat Social i presentar el document.
    • Si heu treballat abans, podeu presentar qualsevol document relacionat on consti el número d’afiliació (nòmina, vida laboral, etc.)
  2. Full de dades bancàries.

Paral·lelament, s’ha d’enviar per registre electrònic (petició genèrica), als serveis territorials o al Consorci d’Educació de Barcelona, indicant a l’assumpte que es tracta de documentació per al primer nomenament, la documentació següent:

  1. Còpia del DNI o NIE.
  2. Declaració responsable de no patir cap malaltia ni estar afectat/ada per una limitació física o psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions docents (no es necessari presentar-la en el cas de les persones que han accedit a la borsa en la darrera convocatòria).
  3. Comunicació de dades familiars i personals a efectes de càlcul de la retenció a compte de l’IRPF, document de l’IRPF.
  4. Declaració jurada o promesa de no estar afectat/da pel règim d’incompatibilitats, o bé sol·licitud de compatibilitat juntament amb la documentació justificativa
  5. Declaració jurada o promesa de no estar inhabilitat per treballar a l’Administració publica.
  6. Declaració responsable d’autenticitat de les còpies dels documents complementaris que s’han presentat telemàticament per a l’expedient personal.

    Atès que la petició genèrica té un límit de 5 MB per petició, és possible que hagueu d’adjuntar els fitxers comprimits o bé presentar més d’una petició.

Aquests documents s’han de presentar en el termini màxim de 10 dies naturals.

Finalització de la vacant o substitució

Si la incorporació del titular es produeix dimecres, per exemple, i no se’n té constància fins aquest mateix dia, la persona substituta ho ha de comunicar el mateix dimecres, si és que vol prendre part en el proper procés d’adjudicació.

Autogestió de la disponibilitat de la borsa de treball de personal interí docent

Les persones que durant el curs 2024-2025 no vulguin ser nomenades ho han de sol·licitar mitjançant l’aplicació.

Les persones que no vulguin obtenir un nomenament per al curs 2024-2025 ho han de sol·licitar mitjançant l’aplicació d’autogestió de la disponibilitat com a molt tard l’11 de juny de 2024. Les persones que estiguin prestant serveis, han d’indicar a la sol.licitud de no disponibilitat una data d’inici posterior a la data en que finalitza el nomenament que tenen actualment. En cas que l’aplicació no ho permeti han de contactar amb el seu servei territorial.

L’aplicació romandrà tancada fins a finals del mes de juliol de 2024 i durant aquest període no es podrà autogestionar la disponibilitat.

Les persones que hagin demanat la no disponibilitat no poden obtenir destinació en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals.

Les sol·licituds de no disponibilitat que es realitzin mitjançant aquesta aplicació tenen efectes a les adjudicacions de destinacions provisionals per al curs 2024-2025 i als nomenaments telemàtics.

Les dates d’inici i de final de la no disponibilitat seran les que es demanin a la sol·licitud. En qualsevol cas, els efectes de la sol·licitud seran sempre a partir de l’endemà de tramitar-la.

Només es pot sol·licitar un període de no disponibilitat i fins que aquest no finalitzi no se’n pot demanar un altre.

No es participarà en els nomenaments telemàtics fins que no s’informi de la data final del període de no disponibilitat.

Les persones que es trobin de baixa per accident laboral, maternitat o paternitat no han d’utilitzar aquesta aplicació sinó que han d’adreçar-se als serveis territorials o al Consorci d’Educació de Barcelona per sol·licitar la baixa temporal i acreditar la seva situació. Cal fer-ho així perquè el temps de durada de la baixa o del permís computi com a serveis prestats a efectes de número de la borsa, sempre i quan hagin obtingut un nomenament.

Accedeix a l’aplicació

Resolució de dubtes

Per dubtes informàtics, podeu contactar amb el Servei d’Atenció Unificada (900 828 282 + tecla 4) o enviar un missatge a sau.tic@gencat.cat

Per resoldre dubtes de tipus administratiu es pot enviar un missatge de correu electrònic als serveis territorials que correspongui o el CEB.

Alt Pirineu i Aran

Baix Llobregat

Barcelonès

Catalunya Central

Consorci d’Educació de Barcelona

Girona

Lleida

Maresme- Vallès Oriental

Penedès

Tarragona

Terres de l’Ebre

Vallès Occidental