El 19 de desembre es van publicar les bases d’estabilització de l’Ajuntament de Barcelona de tots els ens (concurs de mèrits i oposició reduïda) al BOPB. Ara s’hauran de publicar al BOE i al DOGC.
La inscripció de sol·licituts serà el dia després de la publicació al DOGC. L’adminsitració ha dit que previsiblement serà el 28 de desembre.
Cal dir que tot i que hem insistit molt no hem aconseguit incrementar els llocs de treball estructurals necessàris per a que tothom qui contempla la llei 20/2021 pugui obtenir una plaça.
A més a més, denunciem la manca de transparència i la impossibilitat d’haver poder exercir un control exhaustiu de les places ofertades als processos d’estabilització.
Aspectes generals de les bases d’estabilització
ATENCIÓ: és molt important llegir bé les bases de la convocatòria. Fem un extracte dels aspectes més importants, però cal llegir-se-les amb deteniment:
Acreditació dels mèrits
Es valoraran els mèrits assolits per les persones aspirants fins al moment en què finalitzi el termini de
presentació de sol·licituds i que s’acreditin en els següents termes:
a) Els serveis prestats en l’àmbit de l’Ajuntament de Barcelona es comprovaran d’ofici.
b) Els serveis prestats a altres administracions públiques s’hauran d’acreditar mitjançant l’aportació de la
següent documentació:
i. certificació de serveis prestats (annex I o equivalent) emesa pels òrgans, autoritats o els càrrecs que duen a terme la gestió dels recursos humans.
ii. certificació de les funcions desenvolupades, si no consten a la certificació de serveis prestats
de l’apartat i).
iii. l’informe de vida laboral actualitzat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
c) Els mèrits per a la formació interna rebuda en l’àmbit de l’Ajuntament de Barcelona es farà d’ofici.
S’haurà d’acreditar la formació rebuda per part dels organismes i ens vinculats (formació permanent de l’xtec o altres)
Sol·licitud de participació en el procediment selectiu
Presentació de sol·licituds
Les persones interessades han de presentar la seva sol·licitud de participació mitjançant el
procediment telemàtic regulat al punt 1 de l’annex 2 d’aquestes bases.
Les persones aspirants que NO disposin d’accés a la Intranet Municipal de l’Ajuntament de Barcelona hauran de presentar la seva sol·licitud telemàtica de participació a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona
https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca > “Oferta Pública”> “Oferta Pública”
Excepcionalment, es podrà fer en suport paper per qualsevol dels mitjans que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d´octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Barem de mèrits
Hem preparat un excel a partir de les bases per poder fer simulacions. El document és només de lectura, per utilitzar-lo, heu de fer-ne una còpia o descarregar-lo:
Concurs de mèrits
Annex 1: nombre de places per categories i especialitats convocades a concurs de mèrits:
EDUCADOR/A ESCOLA BRESSOL:
Categoria: Educació Escola Bressol
Número de places: 324
Classe de personal: Funcionari/ària de carrera
Escala/agrupació: Administració especial
Subescala/subgrup: Tècnica
Grup de titulació: Grup B
Nivell: 21
Nivell català: C1
MESTRE ESCOLA BRESSOL:
Categoria: Mestre/a Escola Bressol
Número de places: 247
Classe de personal: Funcionari/ària de carrera
Escala/agrupació: Administració especial
Subescala/subgrup: Tècnica
Grup de titulació: Grup A, subgrup A2
Nivell: 21
Nivell català: C1
Oposició reduïda
Prova pràctica
Consisteix en la resolució d’un o més supòsits pràctics formats per un qüestionari d’un màxim de 30
preguntes tipus test, d’acord amb els àmbits funcionals relacionats amb les matèries que apareixen al temari que consta a l’annex 1 per a cada categoria.
Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta de les quals només una serà correcta. Totes les
respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies i en blanc no descomptaran.
La prova no tindrà caràcter eliminatori i serà qualificada de 0 a 6 punts.
Annex 1: nombre de places per categoria i temaris:
EDUCADOR/A ESCOLA BRESSOL:
Categoria: Educació Escola Bressol
Número de places: 22
Classe de personal: Funcionari/ària de carrera
Escala/agrupació: Administració especial
Subescala/subgrup: Tècnica
Grup de titulació: Grup B
Nivell: 21
Nivell català: C1
TEMARI EDUCADOR/A ESCOLA BRESSOL:
- Característiques evolutives dels infants fins a tres anys. Principals factors que intervenen en el seu
desenvolupament. Moments més significatius. Desenvolupament infantil al primer any de vida. - Principis d’intervenció educativa en l’educació infantil. L’enfocament globalitzador. Sentit i significativitat de l’aprenentatge. La importància de les interaccions entre iguals i amb els adults.
- El Currículum de l’educació infantil. La continuïtat entres els dos cicles de l’etapa educativa. Objectius i orientacions al primer cicle de l’educació infantil.
- El Model educatiu de les escoles bressol municipals de Barcelona.
- L’escola bressol com a context inclusiu: resposta educativa ajustada a la diversitat de necessitats i
característiques dels infants. Detecció i acompanyament de necessitats especifiques de suport educatiu. L’Equip d’Educació Inclusiva de l’IMEB (anteriorment EEAEN). - La comunicació amb les famílies. Objectius i actituds professionals afavoridores d’una bona comunicació. Principals vies de comunicació i de participació.
- El paper de l’educador o educadora en l’acompanyament educatiu de l’infant: acollir, observar, interpretar, intervenir.
MESTRE ESCOLA BRESSOL:
Categoria: Mestre/a Escola Bressol
Número de places: 23
Classe de personal: Funcionari/ària de carrera
Escala/agrupació: Administració especial
Subescala/subgrup: Tècnica
Grup de titulació: Grup A, subgrup A2
Nivell: 21
Nivell català: C1
TEMARI MESTRE ESCOLA BRESSOL:
- Característiques evolutives dels infants fins a tres anys. Principals factors que intervenen en el seu
desenvolupament. Moments més significatius. Desenvolupament infantil al primer any de vida. - Principis d’intervenció educativa en l’educació infantil. L’enfocament globalitzador. Sentit i significativitat de l’aprenentatge. La importància de les interaccions entre iguals i amb els adults.
- El Currículum de l’educació infantil. La continuïtat entres els dos cicles de l’etapa educativa. Objectius i orientacions al primer cicle de l’educació infantil.
- El Model educatiu de les escoles bressol municipals de Barcelona.
- L’escola bressol com a context inclusiu: resposta educativa ajustada a la diversitat de necessitats i
característiques dels infants. Detecció i acompanyament de necessitats especifiques de suport educatiu. L’Equip d’Educació Inclusiva de l’IMEB (anteriorment EEAEN). - La comunicació amb les famílies. Objectius i actituds professionals afavoridores d’una bona comunicació. Principals vies de comunicació i de participació.
- La vida quotidiana a l’escola bressol. El benestar de l’infant i el desenvolupament progressiu de les seves capacitats i autonomia .
- El paper del mestre o la mestra en l’acompanyament educatiu de l’infant: acollir, observar, interpretar, intervenir.
PROFESSORAT DE MÚSICA, PLACES I TEMARIS
Per acabar, us deixem un video resum de la lluita interina:
Restem a la vostra disposició.
CGT CEB-IMEB