Accidents laborals

En aquesta entrada trobareu informació sobre què és i com notificar un accident laboral, sobre el circuit d’assistència sanitària, els formularis necessaris i les actuacions coordinades de les diferents unitats del Departament d’Ensenyament que hi intervenen.

Com notificar un accident laboral

1 Comunicar l’accident a la direcció del centre o al superior jeràrquic qui emplena el formulari següent:

2 Trametre el Full a la Direcció de Serveis / Direcció dels Serveis Territorials o a la Gerència del Consorci d’Educació. S’avança per correu electrònic.

3 Terminis de notificació:

  • Immediatament: en cas d’accident mortal.
  • 24 hores: en cas d’accidents amb baixa molt greus, accidents greus i accidents que afectin a més de quatre persones.
  • 48 hores: en cas d’accidents amb baixa lleus, accidents sense baixa i incidents laborals.

Circuit d’assistència sanitària

Personal adscrit al Règim General de la Seguretat Social

El personal que NO PERTANY a MUFACE té com a mútua d’accident laboral i malalties professionals a ASEPEYO. En aquest cas es troba el personal laboral, PAS, PAE, professorat de religió i totes les docents interines o substitutes.

  1. Demanar a la direcció del centre o al superior jeràrquic el volant d’assistència mèdica, degudament emplenat i signat.
  2. Descarregueu-vos el volant d’assistència d’ASEPEYO
  3. Visitar un centre assistencial d’ASEPEYO (tel. 900 151 000​)
  4. Trametre el document justificatiu d’assistència de la mútua a la direcció del centre o a la persona responsable de la unitat on està adscrit el personal treballador.

Instrucció 1/2007, de 27 de juny, del Departament de Salut que articula l’actuació dels diferents òrgans que poden intervenir en la valoració de la contingència professional.

Personal treballador adscrit al Règim General de la Seguretat Social desplaçat a l’estranger

Informació sobre l’assistència sanitària: He de viatjar a l’estranger per feina. La mútua em cobreix aquesta situació?

Personal adscrit al Règim Especial de MUFACE (tingui Seguretat Social o qualsevol altra mútua)

El personal que PERTANY a MUFACE ha de dirigir-se en cas de necessitar assistència sanitària per accident laboral al metge de la Seguretat Social o a la mateixa entitat que ha escollit dintre de l’oferta de Muface. Aquesta entitat ha de fer les dues funcions, la d’assistència sanitària per malaltia i la de mútua d’accidents del treball.

  1. Comunicar l’accident a la direcció del centre o al superior jeràrquic. L’empresa ha de fer un informe d’accident de servei mitjançant l’imprès Comunicat d’accident laboral.
  2. Visitar el/la metge de la Seguretat Social o el facultatiu del centre assistencial de l’entitat d’assistència sanitària col·laboradora de MUFACE al qual pertany la persona accidentada. S’ha de fer servir l’imprès Comunicat mèdic per a situacions d’incapacitat temporal, risc durant l’embaràs i risc durant la lactància natural de MUFACE.
    Descarregueu-vos el comunicat a l’apartat Impresos incapacitat de MUFACE. El metge/sa ha de fer constar que ha estat accident de servei en el paper de baixa o, si no pot ser, en un altre document.
  3. Una vegada rebuda l’assistència, trametre l’imprès anterior al superior jeràrquic amb la documentació complementària disponible.

Ordre APU/3554/2005, de 7 de novembre, per la qual es regula el procediment per al reconeixement dels drets derivats de malaltia professional i d’accident en acte de servei en l’àmbit del mutualisme administratiu gestionat per MUFACE (BOE núm. 275, de 17.11.2005).​

​​Personal treballador adscrit al Règim Especial de MUFACE desplaçat a l’estranger:

Informació sobre l’assistència sanitària: Assistència Sanitària en desplaçaments temporals a l’estranger     

Si l’accident és greu i existeix una situació de risc vital o la persona ha quedat desorientada pot ser atesa al centre sanitari més proper, però caldrà proporcionar les seves dades com a mutualista de la Mútua que li pertoqui a l’oficina de l’hospital que l’atengui i comunicar posteriorment a la Mútua el fet que heu estat assistits en un centre diferent del que en principi us pertocava ,per tal que les despeses ocasionades siguin gestionades entre ambdues entitats.

La baixa en cas d’accident l’ha d’estendre el facultatiu que pertoqui.

— En el cas dels treballadors que tenen com a mútua Asepeyo un facultatiu d’Asepeyo.

— En el cas dels treballadors mutualistes de Muface el facultatiu de l’entitat mèdica escollida. En cas que el treballador hagi triat DINS de l’oferta de Muface l’opció de Seguretat Social, haurà d’anar al seu metge de capçalera que farà de mútua d’accident laboral.

Prevenció de riscos en desplaçaments

A l’apartat Segur​etat en el treball podeu consultar un document divulgatiu sobre les mesures preventives que s’han de prendre perquè els desplaçaments que es fan en anar i tornar de la feina, i també els que es fan dins de la jornada laboral, siguin segurs.​

Dubtes i reclamacions

Web del departament

Per a qualsevol aclariment podeu posar-vos en contacte amb la secció de Riscos Laborals del vostre Servei Territorial. I amb les delegades de Salut Laboral de la CGT Ensenyament del vostre territori.

Enllaç per les reclamacions a Asepeyo – L’oficina virtual de reclamacions del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social gestiona les queixes dels treballadors sobre la gestió de les mútues. El Ministeri centralitza les reclamacions i més tard les remet a la mútua. Aquesta hi dona una resposta que, posteriorment, el Ministeri fa arribar als ciutadans. http://www.ovrmatepss.es/virtual/ A més, ha posat en marxa un telèfon d’informació sobre mútues perquè els usuaris realitzin directament les seves consultes. Telèfon informació: 902 112 651

Enllaç per les reclamacions a MUFACE   – També podeu trobar informació sobre indemnització per lesions permanents no invalidants en aquest enllaç.

Actualitzat 06/11/2024