Els Documents per a l’organització i gestió dels centres (DOIGC) recullen les polítiques educatives que impulsa el Departament, amb els objectius del sistema, les prioritats i les actuacions necessàries per portar-les a terme.
Documents d’organització i gestió del centre
Novetats
Aquest curs 2024-2025, és aplicable el document que regula l’ús dels mòbils als centres educatius.
Els DOIGC s’actualitzen amb els grans canvis normatius que marquen el desenvolupament de les polítiques educatives, en aquest cas el Reial decret 659/2023, mitjançant el qual es modifiquen molts àmbits dels documents relacionats amb la formació professional. A banda dels canvis més globals, també reflecteixen modificacions concretes. En detallem les principals:
Currículum
- Ensenyaments artístics superiors. Recull novetats vers l’actualització de les guies AQU i inclusió sobre la Seguretat Social.
- Ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny. S’afegeix un supòsit d’exempció de la prova d’accés a grau mitjà i tres a la prova d’accés a grau superior.
- Currículum dels ensenyaments d’idiomes. Es detalla el procediment per convalidar matèries a l’ESO i al batxillerat per a estudis a les EOI; es concreten les característiques de les ofertes específiques de la formació que poden organitzar les EOI, i s’especifiquen les condicions per reconèixer els cursos de les EOI com a activitats de formació del professorat.
- Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació infantil. Incorpora un apartat sobre els principis pedagògics a l’educació infantil.
Gestió
- Gestió econòmica, acadèmica i administrativa del centre. Registre d’alumnes. Inclou com tots els centres del Departament d’Educació han de fer la gestió econòmica a través del programa Esfer@.
- Educació inclusiva. Inclou dos nous apartats: Dinamitzadors i dinamitzadores d’educació inclusiva i Programa de cooperació territorial d’educació inclusiva (PCTEI).
- Gestió del personal de les escoles bressol. Recull com el centre ha de custodiar en format digital, de forma segura i mitjançant l’aplicació eCENTRES, la documentació referent al control de la jornada i l’horari del personal del Departament d’Educació adscrit a l’escola bressol, i arxivar-la a la unitat de xarxa dels documents electrònics definitius.
- Gestió del personal docent. Indica com la direcció ha d’arxivar la documentació interna de centre electrònicament.
- Ús social dels centres. Explica com l’autorització de conformitat signada per l’ús d’equipaments i materials de centre s’ha de digitalitzar de forma segura mitjançant l’aplicació eCENTRES i arxivar-la a la unitat de xarxa dels documents electrònics definitius.
Organització
- Personal d’administració i serveis i professionals d’atenció educativa. En les funcions del personal d’administració s’han inclòs les tasques pròpies d’administració electrònica amb la plataforma eCENTRES i el registre a Esfera dels documents comptables simples.
- Personal docent. Concreta les funcions del CLIC en relació amb els plans educatius d’entorn.
Projecte
- Documents de gestió del centre. Explicita com qualsevol document digital que genera el centre educatiu ha d’estar arxivat adientment a la unitat de xarxa o carpeta que ha creat per a l’arxivament definitiu. L’arxivament d’aquesta documentació ha de recollir les normes descrites a la intranet – Portal de centre.
Documents en pdf
Projecte educatiu de centre
Objectius prioritaris i línies estratègiques del sistema educatiu
Currículum
Cicles formatius de formació professional de grau bàsic
Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació bàsica: educació primària
Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació bàsica: educació secundària obligatòria (ESO)
Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació infantil
Currículum dels ensenyaments d’idiomes
Cursos d’especialització de formació professional
Ensenyaments artístics superiors
Ensenyaments de les escoles de música i de dansa autoritzada que imparteixen ensenyaments no reglats
Ensenyaments de música de grau professional
Ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny: aspectes curriculars
Itineraris formatius específics: desenvolupament i aplicació
L’educació bàsica als centres d’educació especial
Programes de formació i inserció: desenvolupament i aplicació
Servei d’assessorament en la formació professional i reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials
Simultaneïtat d’estudis d’ESO o de batxillerat amb estudis de música
Simultaneïtat d’estudis d’ESO o de batxillerat amb estudis de dansa
Títols propis d’arts escèniques
Organització del centre
Organització de les escoles bressol
Organització del temps escolar
Ús dels telèfons mòbils als centres educatius
Zones escolars rurals i escoles rurals que no formen part de cap ZER
Gestió del centre
Actuacions del centre en diversos supòsits
Aspectes específics amb relació a l’alumnat dels centres de formació d’adults
Assegurances, reclamacions patrimonials i assistència jurídica al personal
Gestió del personal de les escoles bressol
Gestió econòmica, acadèmica i administrativa del centre. Registre d’alumnes
Implantació de les eines d’administració electrònica als centres del Departament
Recollida i tractament de dades a efectes estadístics i científics
Salut escolar en els centres educatius
Situacions específiques dels alumnes
Transparència i accés a la informació pública
DOIGC de cursos anteriors
Documents d’organització i gestió del centre: curs 2023-2024