Si tens previst incorporar-t’hi l’1 de setembre per iniciar el curs, has d’emplenar el formulari de presa de possessió presencial i lliurar-lo, signat electrònicament, a la direcció del centre assignat que també el signarà i farà la tramesa al servei territorial corresponent mitjançant una eValisa única amb tots els formularis rebuts.
En cas que estiguis en situació de baixa mèdica o gaudint d’algun permís, hauràs d’adjuntar al formulari la documentació acreditativa.
És possible que, per motius diversos, l’1 de setembre no t’incorporis a la plaça i centre assignats. És en aquests casos que hauràs d’emplenar el formulari de presa de possessió telemàtica i fer-lo arribar, signat, per eValisa al Departament d’Educació o, si no tens identificador GICAR, mitjançat el formulari de petició genèrica.
Nomenament i presa de possessió presencial al centre assignat (situacions de servei actiu)
- Incorporació al centre l’1 de setembre
Emplena i signa electrònicament el formulari de presa de possessió presencial i presenta’l de l’1 al 8 de setembre al centre assignat. En aquest formulari ha de constar, també, la signatura del director o directora del centre on l’hagis lliurat.
- Situació d’incapacitat temporal
Emplena el formulari de presa de possessió presencial i fes-lo arribar per eValisa i signat electrònicament a la direcció del centre assignat, tot indicant que estàs de baixa mèdica.
Si per causa de força major, com per exemple ingrés hospitalari, no pots trametre el formulari a la direcció del centre, has de justificar aquesta situació perquè el termini de presa de possessió quedi suspès fins que la puguis fer efectiva. Es reprendrà el termini quan presentis, signat electrònicament, el formulari de presa de possessió presencial a la direcció del centre assignat.
- Altres permisos o llicències
Emplena el formulari de presa de possessió presencial i fes-lo arribar mitjançant eValisa, i signat electrònicament, a la direcció del centre assignat, tot indicant que estàs gaudint d’un permís o llicència (indica’n el tipus).
En el cas de la reducció de jornada per interès particular, s’obrirà un termini excepcional de l’1 al 15 de setembre perquè puguis sol·licitar-la.
- Llicència d’estudis
Si estàs gaudint d’una llicència d’estudis i tens previst sol·licitar-la, excepcionalment, també per al curs 2023-2024, has d’emplenar el formulari de presa de possessió presencial i fer-lo arribar, signat electrònicament, a la direcció del centre assignat tot indicant que vols demanar una llicència d’estudis per al curs 2023-2024. En paral·lel, mitjançant ATRI o, si no hi tens accés, mitjançant el formulari de petició genèrica, has de sol·licitar una llicència d’estudis, malgrat que estigui fora del període habitual per demanar-la.
Un cop hagis pres possessió, i tan aviat com pugui, la direcció del centre on has estabilitzat emetrà l’informe de la llicència.
Formulari de presa de possessió presencial
Portal ATRI (amb codi d’usuari GICAR) – Per tramitar una llicència d’estudis, la situació d’incapacitat temporal, etc.
Formulari de petició genèrica (si no tens codi d’usuari GICAR) – Pots fer el seguiment de les teves sol·licituds des de la teva àrea privada.
Presa de possessió telemàtica (altres situacions administratives)
Si actualment no estàs en servei actiu, o tens previst sol·licitar un canvi en la teva situació administrativa de servei actiu i no pots prendre possessió presencial al centre educatiu on se t’ha assignat la plaça, tens fins al 8 de setembre per enviar per eValisa (a la persona receptora segons el servei territorial), signat electrònicament, el formulari de presa de possessió telemàtica.
Recorda que la sol·licitud de canvi de situació administrativa l’has de tramitar per ATRI o, si no tens codi GICAR per accedir-hi, excepcionalment la podràs tramitar mitjançant el formulari de petició genèrica.
Aquestes poden ser les situacions de no estar en servei actiu:
- Persones funcionàries de carrera que estabilitzen en un altre cos o especialitat
Un cop hagis triat el lloc de treball que vols ocupar, has d’emplenar el formulari de presa de possessió telemàtica, on has de seleccionar la casella d’excedència voluntària per incompatibilitat.
Caldrà que paral·lelament presentis, a través del portal ATRI, una sol·licitud d’excedència voluntària per incompatibilitats al cos o escala que hagis decidit no ocupar, i així es farà constar mitjançant resolució (tal com preveu l’article 10.1 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al servei de l’Administració de la Generalitat). Hauràs de trametre, adjunta, la documentació justificativa d’aquesta situació.
Excepcionalment, i només en cas de no disposar d’accés al portal ATRI, es pot presentar aquesta sol·licitud mitjançant el formulari de petició genèrica. En aquest cas, també hauràs de trametre, adjunta, la documentació justificativa d’aquesta situació.
- Persones que estabilitzen en un cos i volen continuar sent interines
Un cop hagis triat el lloc de treball que vols ocupar, has d’emplenar el formulari de presa de possessió telemàtica, on has de seleccionar la casella d’excedència voluntària per interès particular.
Paral·lelament, has de presentar, a través del portal ATRI, una sol·licitud d’excedència voluntària per interès particular.
Excepcionalment, i només en cas que no tinguis codi d’usuari GICAR, pots presentar aquesta sol·licitud mitjançant el formulari de petició genèrica.
- Serveis especials com a docent visitant als Estats Units
Emplena el formulari de presa de possessió telemàtica, on has de seleccionar la casella de serveis especials.
A més, has de sol·licitar per ATRI al teu servei territorial que emeti una nova resolució declarativa de la situació de serveis especials en què et trobes. Has de trametre, com a document adjunt a la sol·licitud, la documentació justificativa d’aquesta situació.
Excepcionalment, i només en cas que no disposis de codi d’usuari GICAR per accedir al portal ATRI, es pot presentar aquesta sol·licitud mitjançant el formulari de petició genèrica. Has de trametre, adjunta, la documentació justificativa d’aquesta situació.
- Excedència voluntària per cura d’un fill o filla, per manteniment de la convivència, per tenir cura d’un familiar, per violència de gènere o per violència terrorista
Emplena el formulari de presa de possessió telemàtica, on has de seleccionar la casella corresponent segons el tipus d’excedència que necessitis.
Paral·lelament, has de presentar mitjançant el portal ATRI una sol·licitud d’excedència per algun dels motius indicats anteriorment. Has de trametre, adjunta, la documentació justificativa d’aquesta situació.
Excepcionalment, i només en cas que no tinguis codi d’usuari GICAR per accedir al portal ATRI, pots presentar aquesta sol·licitud mitjançant el formulari de petició genèrica. Has de trametre, adjunta, la documentació justificativa d’aquesta situació.
- Incapacitat permanent revisable
Emplena el formulari de presa de possessió telemàtica, on has de seleccionar la casella ‘incapacitat permanent revisable’.
Paral·lelament, han de presentar al teu servei territorial, mitjançant el formulari de petició genèrica, la sol·licitud de suspensió del nomenament com a funcionari o funcionària de carrera per incapacitat permanent revisable. Has de presentar, adjunta, la documentació justificativa d’aquesta situació.
- Expedient disciplinari
Si tens un expedient disciplinari obert, aquest expedient segueix el curs legal encara que hagis estabilitzat.
En el cas dels procediments penals, rebràs informació més endavant, un cop la Inspecció de Serveis hagi fixat els criteris d’aplicació.
Formulari de presa de possessió telemàtica
Portal ATRI (amb codi d’usuari GICAR) – Sol·licita la teva nova situació administrativa conforme no estàs en servei actiu.
Formulari de petició genèrica (si no tens codi d’usuari GICAR) – Pots fer el seguiment de la tramitació de les teves sol·licituds des de la teva àrea privada.