opos_cgt.pdfA un sistema d’accés a la funció docent arbitrari i obsolet, s’afegeix per aquesta convocatòria la incertesa generada pel 155 i un calendari previst per a la realització de les proves que NO garanteix el temps de preparació dels candidats i candidates, amb uns terminis totalment insuficients.
Un sistema d’accés que discrimina els i les interines
Tal i com expliquem a la nostra darrera Esquerda sobre Oposicions, (maig 2017) des de CGT defensem UN ALTRE SISTEMA D’ACCÉS A LA FUNCIÓ PÚBLICA.
Rebutgem l’actual sistema d’accés, perquè a més d’un procediment totalment injust, arbitrari i en què l’atzar juga sovint un paper massa important, es tracta d’un sistema d’avaluació que contradiu frontalment els actuals criteris per avaluar, atès que dóna més importància a la vessant memorística i teòrica que a l’aplicació real dels coneixements i procediments, que no és una altra que la pràctica a les aules.
El nostre posicionament sobre l’accés a la funció pública
- Accés a la funció pública per concurs de mèrits que prioritzi els serveis prestats
- Garantia d’estabilitat a tot l’actual personal interí i substitut sense requisits addicionals.
- Increment de plantilles per millorar la qualitat de l’ensenyament públic i permetre la incorporació de nou personal docent. Que permetin durant les properes convocatòries reduir del més de 25% actual al 8% les vacants que han de consolidar el professorat interí que les ocupa actualment, en un alt percentatge des de fa més de 8 anys.
- Que les places a concurs siguin ocupades mitjançant concurs de mèrits (sumatiu i no eliminatori) que prioritzi l’experiència docent, i a on la capacitat docent sigui avaluada en la seva pràctica real i amb participació del màxim de persones possible per reduir l’arbitrarietat que actualment es pot donar en les oposicions .
Aquest sistema de concurs seria perfectament assumible mitjançant la creació
de comissions d’avaluació àmplies als mateixos centres i permetria avaluar els
elements veritablement necessaris per a l’exercici de la funció docent
Des de CGT estem convençudes que la pressió que exercim serà la clau perquè es prioritzi l’accés a les persones que ara ocupen aquestes places.
Poques places, incertesa i temps insuficient
Però al sistema d’accés, s’afegeixen en aquestes oposicions altres qüestions :
- La incertesa en la pròpia convocatòria arrel de l’aplicació del 155
- Les poques places convocades per reduir l’enorme taxa d’interinitat actual
- El calendari previst per a la realització de les proves NO garanteix en aquest moment el temps de preparació dels candidats i candidates beneficiant a les persones que no estan en actiu, ja que mentre uns/unes treballen a les aules les altres disposen de temps per preparar-les.
- La data de realització afectarà la prestació del servei dels i les docents que es presentin a les proves.
A la Mesa Sectorial de divendres 10 de novembre el Departament d’Ensenyament i les organitzacions sindicals van acordar fixar la data per les proves a finals d’abril. No podem acceptar, com a disculpa davant el poc temps que suposa aquest calendari, que és degut al procés de gestió en els nomenaments de les adjudicacions d’estiu, ja que en moltes ocasions les proves s’han fet el mes de juny, inclús juliol… La complexitat dels actuals nomenaments imposada pel Departament no l’ha de pagar el professorat que es presenta a les oposicions.
Com està la convocatòria en aquests moments
En aquests moments, la convocatòria està paralitzada. El Departament assegura que es faran en els terminis previstos. Fins la publicació de la convocatòria abans de final d’any, només tenim la informació de la mesa sectorial:
- Aquestes oposicions surten de l’Acord 31 de gener i ja es sabia que no hauria canvis significatius en el sistema d’accés, que es tornaran a basar en el (Decret 276/2007)
- La convocatòria sortirà quan l’autoritzi el Ministerio de Educación (a causa del 155)
- Es preveu que la presentació de les sol·licituds sigui de l’1 al 20 de desembre
- Es preveu que les proves començaran a l’abril.
COM A CGT DEMANEM:
- Convocatòria oficial el més aviat possible, per eliminar la incertesa, en que es troba el professorat que vol presentar-se
- Realització de les proves més tard del mes d’abril per donar temps als i les docents que es presentin a preparar-se adientment i garantir la seva preparació.
- Obrir debat i negociació amb el Departament d’Ensenyament sobre model d’accés a la Funció Pública a Catalunya.