manifest-11n-treballat.pdfAssemblea Groga. 17 de desembre (12h Plaça Universitat). La comunitat educativa ens mobilitzem un cop més en defensa de la millor garantia per preservar la democràcia, la cohesió social i la diversitat: l’educació de titularitat i gestió pública
Ens adrecem a vosaltres per convidar-vos a participar a la manifestació en defensa de l’educació pública del proper 17 de desembre (12h, Pl. Universitat) així com en la seva construcció fent difusió de la convocatòria i buscant les adhesions de les entitats (AMPA, centre educatiu, col·lectiu, etc.) en les que participeu.
A hores d’ara ja a ningú se li escapa que les polítiques privatitzadores i les retallades del Departament estan laminant l’educació pública d’aquest país. la segregació escolar és una de les pitjors xacres que està patint l’actual sistema educatiu a causa d’aquestes polítiques privatitzadores. És urgent obrir d’una vegada el debat sobre la inconveniència de la doble xarxa, el principal factor que causa la segregació escolar en el nostre país.
Cal un pacte nacional contra la segregació escolar que desterri progressivament la doble xarxa del nostre sistema educatiu, en cap cas s’ha d’apuntalar pressupostàriament amb diners públics la privada-concertada, un sistema que ja s’ha demostrat injust i segregador.
Un altre derivada d’aquestes polítiques privatitzadores que estem patint actualment com a comunitat educativa, és la pèrdua vertiginosa de la democràcia als centres.
La LEC va consagrar els cossos de directors i una gestió piramidal i jeràrquica que emulava la privada-concertada, la LOMCE va representar una clau de volta més en aquesta línia on els directors fan les funcions de caps de personal i de representants de l’Administració, obrint de nou l’educació pública a les velles xarxes clientelars i l’arbitrarietat. Cal que el Departament acati les resolucions del Parlament de Catalunya i retiri d’una vegada el Pla pilot dels substituts ( prou contractacions a dit!). Per recuperar la democràcia als centres és també vital retirar urgentment el Decret de direccions i el decret de plantilles, desobeir la LOMCE i obrir un autèntic debat en el sí de la comunitat educativa (tal com plantejava la ILPEducació i el Debat extraordinari) que permeti recuperar el tret més distintiu de l’escola pública catalana: la democràcia als centres, amb consells escolars i claustres de professors autènticament vinculants.
Prou precarietat: demanem un sistema d’accès a la funció pública just, que no suposi un ERO encobert dels milers de treballadors que ja estan en l’administració en condicions de temporalitat i que ja han demostrat al llarg d’aquests anys la seva capacitat i professionalitat. Cal un pacte d’estabilitat de tots aquells interins que ho vulguin que vagi paral·lel a la convocatòria de les oposicions.
Davant la involució repressiva que hem patit les ultimes setmanes, la Comunitat Educativa ha estat un dels actors més fonamentals en la defensa de les llibertats i contra la repressió. Davant la conculcació dels drets més bàsics i fonamentals, com el dret a votar i expressar-se lliurament, milers de docents, alumnes, pares i mares s’han organitzat pacíficament; i més enllà de la seva ideologia i els seus sentiments nacionals s’han posat al costat de milers de ciutadans per tal que les escoles romanguessin obertes per garantir el dret a decidir de tots i totes.
En les darreres setmanes hem vist com des de l’Estat s’està amenaçant d’aplicar el 155 a Catalunya, això pot suposar que les competències d’ensenyament passin a ser controlades directament per l’Estat central. El ministre d’educació Íñigo Mendez de Vigo ja ha amenaçat de portar la conselleria d’educació als tribunals sota l’acusació de que els docents de Catalunya adoctrinen i manipulen la historia en les seves classes.
Aquestes acusacions atempten greument contra la dignitat professional i personal de tot el professorat i del conjunt del sistema educatiu de Catalunya. Caldrà donar una resposta massiva i democràtica a un Estat que criminalitza i difama a tots aquells que lluiten dia a dia per aconseguir una escola lliure, democràtica, catalana, coeducadora, intercultural i de qualitat.
És per tot això que ara, més que mai, la comunitat educativa ens mobilitzem un cop més en defensa de la millor garantia per preservar la democràcia, la cohesió social i la diversitat: l’educació de titularitat i gestió pública.
Davant les retallades i l’agressió permanent a la seva qualitat, per part del Departament d’Ensenyament i el Ministeri d’Educació, exigim que l’administració assumeixi les seves responsabilitats i pugi la inversió en educació fins al que marca la llei catalana: 6% del PIB, que és la mitjana d’inversió de la Unió Europea.
Davant la involució democràtica que estem patint des de el govern central exigim la insubmissió total a la LOMCE i sortir als carrers tantes vegades com calgui per defensar l’escola catalana.
La comunitat educativa ho tenim clar: ara decidim educació pública Sí o Sí!
Volem construir l’educació pública que mereix la nostra societat.
I per això exigim de forma immediata un pla d’emergència per revertir del tot les retallades i el procés de privatització encobert al que s’està sotmetent l’educació pública.